Zatte Vrienden Punt NL forum index Zatte Vrienden Punt NL
Ieder zijn lol
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Zit wat in...........

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zatte Vrienden Punt NL forum index -> Zatte Vrienden Punt NL
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pasendan
Zatte Vriend Tripple Star


Geregistreerd op: 10-1-2005
Berichten: 437

BerichtGeplaatst: Donderdag 14 April, 2005 15:04    Onderwerp: Zit wat in........... Reageer met quote

Een satellietverbinding is toch wel iets heel moois. Waar je ook bent op bepaalde delen van de aarde, als het valt binnen het dekkingsgebied van bijvoorbeeld de Europese (Astra) satelliet, dan kan je toch maar zomaar allerlei televisieprogramma’s uit andere landen ontvangen. Met name het Duitstalige gebied geeft vrije toegang tot hun programma’s. En dan is er natuurlijk BVN, een samenwerking tussen de Vlaamse en de Nederlandse tv, die delen van de in Nederland en België uitgezonden programma’s Europa-wijd uitzendt. Vaak wel enige tijd later - en dan bedoel ik minuten en niet dagen – maar in ieder geval redelijk up-to-date.

Nou zijn er natuurlijk diverse mogelijkheden om ook andere lokale tv programma’s te zien. Of zo’n ontvangst nou helemaal volgens de regels is, weet ik niet en navraag levert weinig op, vanwege de wat afhoudende antwoorden van de professionals (satelliet systeem verkopers). Dus daar zit ik dan, mezelf een tikje schuldig te voelen dat ik misschien wel naar een tv programma kijk wat ik volgens Nederlandse regels niet in dit bepaalde land had mogen zien. Maar dat schuldgevoel verdwijnt al snel, als ik het Nederlandse nieuws mag aanschouwen. Immers daaruit blijkt dat in Nederland zoveel meer mag, dan stiekem een programmaatje bekijken.

Nee, het is geen probleem om gedetailleerde plattegronden van vliegvelden of kerncentrales in bezit te hebben. Plattegronden die toch niet alleen vanwege veiligheidsredenen, niet zomaar in publieke handen zouden mogen zijn. En, nee, het is ook helemaal niet verkeerd om explosieven in bezit te hebben. Ik bedoel maar, zolang je ze alleen maar hebt en niet gebruikt, laat dan maar lekker liggen. Geen strafrechtelijk feit. En oh nee, het is ook helemaal niet strafbaar om allerlei gedetailleerde plannen te hebben om Schiphol op te blazen of een kerncentrale te bombarderen of wat dan ook. Nee, geen enkel punt. Lekker hebben die plannen.

De heer Samir A. is vrijgesproken. Hij heeft weliswaar al die plannen en ja, hij heeft weliswaar bijna alle spullen om die plannen uit te voeren, maar hij kan toch niet veroordeeld worden. Immers, hij had geen ontstekingsmechanisme bij zijn explosieven liggen. Onmiddellijk schieten me de verhalen van John Le Carré en Len Deighton in gedachten. “Nooit de terrorist – toen nog geheimagent - alle spullen lang voor de actie in bezit laten hebben. Mannen die dit soort acties moeten uitvoeren, krijgen de laatste “key parts” op het allerlaatste moment. En zo’n “key part” is natuurlijk een ontsteking. En waarom krijgen ze die “key parts” pas op het laatste moment? Omdat je te maken hebt met idioten die in staat zijn dit soort acties uit te halen. Die kan je toch niet vertrouwen? En bovendien is het nog ter hunner bescherming ook. Mochten ze worden opgepakt, dan worden ze toch niet veroordeeld, omdat ze de strafrechtelijke daad niet konden volvoeren, zonder dat “Key Part”. Vrijspraak. Dus.

En dus loopt Samir A. naar buiten als een vrij man. En wat gebeurt er? Hij valt onmiddellijk de journalisten en fotografen aan. Een linkse hoek, een schop, een trap na. Fotograaf op de grond; mogelijk licht lichamelijk letsel. Slaan, trappen. Is dat dan geen reden om die gek op te sluiten? Wat moet je in Nederland doen om opgesloten te geraken? Ik wed dat als ze zouden weten dat ik stiekem naar een satelliet kanaal had gekeken in het buitenland, dat ze me zouden weten te vinden. In ieder geval voel ik me daar nu een stuk minder schuldig over.

GR!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sjaak
Zatte God


Geregistreerd op: 19-9-2004
Berichten: 13789

BerichtGeplaatst: Donderdag 14 April, 2005 22:46    Onderwerp: Case Reageer met quote

I rest my case!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zatte Vrienden Punt NL forum index -> Zatte Vrienden Punt NL Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group